Gerimis Hati Asyikin

Gerimis Hati Asyikin

TV3@ 2016

TV3@ 2016
#gerimishatiasyikin #alhidayahproductions #tv3

Bila Ajal Menanti

Bila Ajal Menanti
#bilaajalmenanti #tsarasiasdnbhd #tvalhijrah

Karyaku ...

Telemovie BILA AJAL MENANTI di TV ALHIJRAH. 3 JULAI, 2015 @ 10pm. Karya / Konsep / Skrip / SHAHRIZAD SHAFIAN. Arahan : Tn AIDIL FITRI MY @TSAR ASIA SDN BHD.

بسم الله الرحمن الرحيم

Junjungan Baginda Rasulullah SAW bersabda :

" La takhaf wa la tahzan, innallaha ma'anaa."

- Don't be afraid and don't be sad, indeed Allah is always being with you.-

*... ASTAGHFIRULLAHAL ADZIM ALLADZILA ILAHA ILAHUWAL HAYYUL QAYYUMU WA ATUßU ILAIH...*

AL WAHID

"so remember me, I will remember you. And be grateful to me and do not deny me."

(Al Bakarah 2:152)

Selamat Datang Ke Blog

Shahrizad Shafian

(penulis)

"Telah ku sediakan hamparan doa,pautan wasiat,selaut rindu dan cinta seluas langit biru buat kalian. Andai daku dijemput dulu, sudilah kiranya di sedekahkan surah Al Fatihah buatku. Itu saja hadiah yang ku mahu. Kerana ku tahu, amalan yang ada padaku tidak cukup walaupun pada sujud doa malam-malamku. Ya Labbaika, kasihanilah insan-insan yang mengasihani aku."


JANJI ADAM di DRAMA FESTIVAL KL 2014

JANJI ADAM di DRAMA FESTIVAL KL 2014
Lets vote for JANJI ADAM for all categories at Drama Festival KL 2014

JANJI ADAM

JANJI ADAM
Bermula 24 Sept, 2013 di Slot Azalea (4pm-5pm) TV3. Selama 20 Ep. JOM tonton karya kita yang kedua selepas LEBARAN KASIH. Your feedback are more than welcome.

JANJI ADAM PROMO

Sunday, November 20, 2016

Anugerah Yang Terindah

Eja nak tau tak?

Betapa susahnya bagi Jad nak ilhamkan satu puisi untuk Eja. Memandangkan hari ini b'day Eja. Rasa-rasanya dah nak masuk 21 kali, Jad type pastu Jad detele. Jad type pastu Jad delete.

Selalunya tak lah susah. Type je, dengan mudah ilham tu bertali arus melahirkan apa yang tersimpan didalam hati tetapi kali ini entah kenapa amat sukarnya...

Mungkin isian hati terhadap Eja terlalu mendalam dan sangat halus sehingga tiada kata-kata dan madah dapat dicipta lalu dirangkaikan menjadi satu karya. Mungkin kut ??

Ketika ini, tiada lain yang bermain didalam ruang minda, hanyalah kenangan antara kita. Buat Jad tersenyum sorang-sorang. Kenangan silam kita Eja banyak mengajar Jad dan sekaligus mendewasakan kita. Dengan tiba-tiba terasa rindu pada zaman silam kita Eja ... 

Tanpa kenangan, tiada kita hari ini Eja.

Tak pernah sekali Jad merasa kesal apatah lagi membebankan apa jua yang bersangkut paut dengan Eja. Sebaliknya Jad rasa beruntung sebab kita ditemukan. Terlalu banyak kemanisan didalam persahabatan kita. Sehinggakan tiada pernah terasa kepahitan yang pernah hadir sekali sekala. Allah Maha Kaya Eja ... DIA tahu kita layak bersama, layak menjamah bahagia tika kita duka nestapa dalam ujian NYA.

Kita pernah terpisah Eja tetapi itu hanya sementara. Dan selepas tu kita berjumpa sekali lagi. Semua tu dalam ketentuan Tuhan. Dan lepas ni, kita harus berpisah lagi ... doakanlah perpisahan kali ini juga untuk sementara sahaja - sehingga kita bertemu lagi selepas kematian ini.

Sayangnya Jad kat Eja macam ... bukan macam tapi melebihi adik beradik. Dah seperti darah daging sendiri. Sekiranya dicubit paha kiri maka paha kanan akan terasa - begitulah kita Eja. Hebatkan kuasa Allah SWT ni ??

Jad tau, Eja tau yang Jad sayangkan Eja sampai ke hujung nyawa. Dan Eja tau yang Jad tau, Eja sayangkan Jad sampai ke Syurga. 

Dah tak ada tempat cinta kita kat dunia ni Eja melainkan Syurga NYA. Sabarlah menanti, akan tiba masa itu. Dimana kita akan kekal bersama selama-lamanya bersama pilihan doa-doa kita selama ini. Sesungguhnya Allah SWT tidak pernah tidak mendengar.

Berbahagialah Eja dengan ketentuan Tuhan kerana DIA lebih mengetahui apa yang terbaik untuk Eja dulu, kini dan selamanya. Jad hanya menumpang mendoakan yang terbaik buat Eja sesungguhnya bahagia Eja maka bahagialah Jad.

Sahabat sejatiku  duniaku, akhiratku
dikau ku sayang selalu

Anugerah yang terindah ... ku sahut cintamu!

NORHASLIZA MANAP  aka EJA








Saturday, November 12, 2016

Musafir lalu

Qiam aku dengan ketentuan yang ini 
robek terlerai jantung serta nyali
meraba siang gulita ku sepi
hayatku berlangsung sendiri lagi

Pautan kasih rapuh melata
gugur harapan hilang didepan mata
khabarkan sekadar segera
cintuh galau nyawa tiada

Gugusan mimpi dibuang tepi
luatan amarah sengsara begini
hadapilah jua pemberian ILAHI
seungguhnya itu nikmat sebelum mati
***


Tuesday, November 1, 2016

توجه

Tawajjuh
ertinya menghadap.

(Ta-wa-jjah)

Maksudnya menghadapkan diri dan membulatkan hati kepada Allah SWT semata-mata, sebagai kesan daripada pengakuan iman & syahadahnya.

Kamus Pengetahuan Islam/ms 186/Haji Dasuki Haji Ahmad/ISBN 978 967 61 2595 8 

Monday, October 31, 2016

Thank you Allah Azza Wa Jalla

She makes me happy
... and that is all that matters to me.

My baby girl.



Wednesday, October 26, 2016

It's about time ...

Letting you go
is letting you grow

What makes you happy
makes me happy

Knowing you're doing okay
i knew it's gonna be okay

Have faith in what you believe
as I always have faith in whatever you believe

Stand for your rights
as I shall stand by your side

Aim for the stars
i'll reach them in regardless how far

Looking at you smiling at me
i'll be smiling at you, even tho you're not looking at me
***





Wednesday, September 7, 2016

Aku Cemburu Padamu ...

Dada malam menyahut sepi
kepiluan hati menangis sendiri
mengenang siang jauh pergi
bayangan kabur dinihari

Laungan muazzin didengarmu
setiap halwa memiliki padu
langkah memuja syahdu
diaku berada ditempat nan SATU

Bakal sejarah dikau simpan
dalam hitung dikau genggamkan
Senah Halwa wahai pujaan
DIA memilih dikau antara jutaan

Langitku basah usah ditanya
kemungkinan guruh berlaga raga
hayatku singkat usia semasa
hanya cinta aku yang ada

Cemburu aku padamu
bukan untuk seketika waktu
mungkin sehingga akhir hayatku
sebagaimana kesetiaanku padamu ... sehingga ke hujung nyawaku.

Jad
5 Zulhijjah 1437 H
Puchong
Langitku Menangis disaat ini

Senah Helwa MAZLINA ALIAS

***


Friday, September 2, 2016

Doa menanti Dhuha


Gugusan doa kuhimpunkan
Latif harapan kugenggamkan
Separuh nyawa kukorbankan
Gugup laksana aku diqiamkan
Mentak dijentik nyali berapi
Sungguhpun aku setengah mati

Ratapan siang singgah berkata
Siulan hamba hambar belaka
Ibarat perca buruk dicela
Mengaut untung seakan hina
Bayangan senja jingga jelaga
Kudrat payah sebelum tua

***