Gerimis Hati Asyikin

Gerimis Hati Asyikin

TV3@ 2016

TV3@ 2016
#gerimishatiasyikin #alhidayahproductions #tv3

Bila Ajal Menanti

Bila Ajal Menanti
#bilaajalmenanti #tsarasiasdnbhd #tvalhijrah

Karyaku ...

Telemovie BILA AJAL MENANTI di TV ALHIJRAH. 3 JULAI, 2015 @ 10pm. Karya / Konsep / Skrip / SHAHRIZAD SHAFIAN. Arahan : Tn AIDIL FITRI MY @TSAR ASIA SDN BHD.

بسم الله الرحمن الرحيم

Junjungan Baginda Rasulullah SAW bersabda :

" La takhaf wa la tahzan, innallaha ma'anaa."

- Don't be afraid and don't be sad, indeed Allah is always being with you.-

*... ASTAGHFIRULLAHAL ADZIM ALLADZILA ILAHA ILAHUWAL HAYYUL QAYYUMU WA ATUßU ILAIH...*

AL WAHID

"so remember me, I will remember you. And be grateful to me and do not deny me."

(Al Bakarah 2:152)

Selamat Datang Ke Blog

Shahrizad Shafian

(penulis)

"Telah ku sediakan hamparan doa,pautan wasiat,selaut rindu dan cinta seluas langit biru buat kalian. Andai daku dijemput dulu, sudilah kiranya di sedekahkan surah Al Fatihah buatku. Itu saja hadiah yang ku mahu. Kerana ku tahu, amalan yang ada padaku tidak cukup walaupun pada sujud doa malam-malamku. Ya Labbaika, kasihanilah insan-insan yang mengasihani aku."


JANJI ADAM di DRAMA FESTIVAL KL 2014

JANJI ADAM di DRAMA FESTIVAL KL 2014
Lets vote for JANJI ADAM for all categories at Drama Festival KL 2014

JANJI ADAM

JANJI ADAM
Bermula 24 Sept, 2013 di Slot Azalea (4pm-5pm) TV3. Selama 20 Ep. JOM tonton karya kita yang kedua selepas LEBARAN KASIH. Your feedback are more than welcome.

JANJI ADAM PROMO

Friday, February 24, 2017

You must love me

Deep in my heart I am concealing
things that I longing to say
sacred to confess what I am feeling
frighten you'll slip away

Me & Evita Peron sang the same chorus


***

Biar ku kuburkan saja apa yang dirasa
segala tersirat lagi tersurat, ku simpan semua
bimbang luahan hati, tidak seia mahupun sekata
andai dengan itu dikau mudah pergi dalam sekelip mata

***


Friday, February 17, 2017

MasyaAllah

Love is like magic
and it will always will be
for love will remains 
life sweet mystery 

Someday I may pack my bag and run away
someday I may but not today
Some night I might slip in the moonlight
some night I might but not tonight
Someday, some night
I might, I may
but right now
I think i will stay

** Learn this poems when I was only 7 years old and till today it's kept close with my heart.

#subhanaAllah
#alhamdulillah

***

Monday, February 13, 2017

Laksana Jentayu Menantikan Hujan

Rindu yang tiada kesudahan
aku masih menunggu

Andai berpeluangkah untuk bertemu dihujung rindu
tika jasad ini masih dalam pinjaman

Bagai nak rak aku dengan separuh nyawa
menunggu didalam kesengsaraan pilu
***

Yearn yen teu kesudahan
abdi masih nungguan

Kumaha berpeluangkah papaggih hujung yearn
tika awak masih dina ngajian

Kawas nak jeung kahirupan rak mah
menunggu dina kesengsaraan pilu 

(Bahasa Sunda)

***
Disini ...
Masih tega berkarya. 
Masih menyimpan impian novel terbitan untuk 2017. 
Masih berdepan dengan pelbagai halangan - hanya DIA saja yang tau.
Masih menagih keredhaan ILAHI.
Amat memerlukan kasih sayang Ar Rahman. 
Kasihanilah aku Ya Labbaika, tanpaMU, aku tewas !



Friday, February 10, 2017

Di satu senja

Jingga jiwa jelaga
senja yang semakin jingga
dituruni renyaian hujan
merintik, menitis bagai meminta izin untuk hempas dibumi ini
tanpa sebarang petanda
tanpa sebarang notis
langit senja menjadi jingga
didatangi titisan hujan
bagai membisikkan sesuatu pada senja yang jingga
pada kali kedua pandangan ini
sudah seperti melihat permukaan dunia ini karat
dengan warna yang tidak berwarni
hanya ada satu warna menerangi dunia yang semakin tua

Aku dan jingga senja jelaga
bicara hati kami tidak serupa
***

Monday, February 6, 2017

6271

Tulis punya tulis - siapalah yang baca diblog ni
tak ada sesiapa pun yang baca
dah sedia maklum pun
tapi sebab nak sedapkan hati sendiri
teruskan jua
memang tak sesuai pun untuk sesiapa membaca
memang selama ni pun mana pernah yang sesuai untuk sesiapa saja membaca
apa jua hasil tulisan mahupun karya kita
lupa ...
lupa ...
kita memang tak pandai menulis!
(aku manusia yang suka lupa tapi aku bukan pelupa)

Tapi jauh disudut hati kita
kita tulis semata-mata untuk simpanan sendiri
untuk anak-anak
untuk anak-anak kepada anak-anak
memang usia kita tak panjang
seandainya masa itu tidak pernah hadir untuk berkenalan dengan darah daging sendiri
sekurang-kurangnya dapatlah mereka membaca sedikit
itu pun kalau hati mereka terbuka
itu pun kalau di waktu itu, aplikasi blog ni wujud untuk tatapan mereka
Wallahu'alam

Bukan untuk membuktikan apa-apa
sekadar berkongsi
pada yang sudah berlaku
pada kemanisan yang menghancurkan
pada kepahitan yang membahagiakan

Yang tinggal hanyalah memori
kenangan antara jarak waktu
dan senyuman didalam tadahan doaku

Realiti didalam kehidupan
dusta pada kebenaran
usia & nyawa pinjaman sekadar
meraih kerugian mahupun keuntungan
adalah perjuangan sebenar
**

La Labbaika
Lindungilah aku & keluargaku daripada seksaan kubur & azan api neraka.
Lindungilah aku & keluargaku daripada fitnah didunia & diakhirat.
Lindungilah aku & kelurga aku daripada angkara Dajjal.
Matikanlah kami didalam keadaan yang beriman
Kesiankanlah kami ketika mati, kesiankanlah kami selepas mati
Tempatkanlah kami bersama para solihih
Jadikanlah kami muslimin & muslimat yang beriman & berilmu yang soleh & solehah
KAU bukakanlah pintu rezki kami
Berkati;ah rezki yang telah KAU berikan pada kami
Datangkanlah kepada kami rezki-rezki kami dari arah yang tidak disangka-sangka.
Aamiin

La Labbaika
Thank you.
Alhamdulillah
May this year be fulfilled with ibadah, amalan, pahala, love, knowledge, positive thinking, patience,
May I gain YOUR pengampunan, mercy, keredhaan, Rahmat, unlimited & unconditional love.
May my loved ones loves me for infinity & beyond.
May I forever be YOUR humble servant.



Wednesday, January 18, 2017

Aku tidak selalu ada

Sahabatku
Seringkali mengadu padaku perihal dunia
suka dan duka direncana kehidupan
kesukaran dan kepayahan didalam menangani apa jua cubaan didalam menjalani perjalanan ini
mengeluh pada segenap waktu
mencari pada yang belum mungkin akan memiliki
dan terlupa untuk mensyukuri pada yang sudah ada didepan mata

Sahabatku
Setiap kali itu jua aku tidak pernah menolak dikau ke tepi
apatah lagi meminggirkan dirimu
selalu aku menarik nalurimu, kejiwaanmu, perasaamu dan semangatmu
agar selalu dekat dengan ALLAH SWT
bukan dekat padaku
kerana
harus ingat sahabatku
aku tidak akan selalu ada

Akan tiba masa aku akan tiada
carilah semahumu
sepuasmu
dikau pasti tidak akan ketemu aku
bukan aku bersembunyi daripadamu
malah bukan aku jua mahu berjauahan darimu
akan tetapi
sedarilah duhai sahabatku
apabila aku sudah tiada
bererti aku sudah kembali ke rahmatullah - ke hadrat ILAHI
aku sudah mati !

Oleh kerana itu, haruslah dikau
bijak menjaga dirimu, mencari kebahagiaanmu, kesenanganmu, ketaubatanmu dan carilah Tuhan mu yang SATU.
kerana sesungguhnya DIA, Allah SWT Yang Maha Esa akan selalu ada!

Percayalah dan yakinlah dengan Allah SWT yang telah menciptamu
dan kelak
dikau jua akan ketemu dengan Tuhan yang SATU.

Jangan dikau gusar dan gentar untuk bertemu dengan Tuhan nan SATU
kerana sesungguhnya DIA Maha Pengampun lagi Maha Pengasih.

Sudah bersedih duhai sahabatku
tiada kedukaan yang berkekalan
andai masa itu tidak mengizinkan kita bertemu lagi diwaktu dunia
InsyaAllah selepas kematian ini kita pasti bertemu sekali lagi ...
***
Disaat ini teringat pada Tun, sahabatku. Semalam wartanya dia tidak sihat. Demam & batuk. Jad mendoakan Tun segera sihat & sentiasa dilindungi Allah SWT. Senyumlah aduhai Tun, hentikan keluhanmu, janganlah kita melakukan sesuatu tanpa kita sendiri sedari lalu 'melukakan hati' Allah SWT. Betul lah Allah SWT tidak punyai hati macam kita namun, kalau kita kerap sangat menunjukkan ketidakpuashatian, nescaya Allah SWT tahu jua. Kalau kita tidak redha dengan Allah SWT bagaiaman Allah SWT nak redha dengan kita nanti? Jad sayang Tun sebagaimana sungai yang mengalirkan susu didalam Jannahtul Firdausi NYA. 

Bahagia lah Tun didalam doa-doaku selalu. 

Tuesday, January 17, 2017

Kasihanilah Aku !

Kasihan melihat insan lain tika berada didalam kesusahan
Kasihan melihat anak-anak kecil yang selalu menangis kerana kelaparan
Kasihan melihat anak-anak remaja yang kekurangan kain pada busananya
Kasihan melihat penjaja yang terpaksa menanggung kerugian setiap hari 
Kasihan melihat pesakit-pesakit yang sudah tau kapan tiba ajal mereka
Kasihan melihat para ibu bapa yang saban hari bertungkus lumus dengan tulang empat kerat mencari sesuap nasi dan secawan susu untuk anak-anak yang belum bersekolah
Kasihan melihat mangsa kemalangan jalanraya yang kini menyesali kecuaian sendiri
Kasihan melihat penganut agama bukan Islam yang kini masih lagi bernafas dimuka bumi seolah sudah tahu bagaimana kesudahan mereka nanti
Tetapi paling kasihan melihat diri sendiri yang selalu lupa dan leka dengan kemewahan dunia sehingga tidak ingat untuk berzikir dan menyebut nama Allah Azza Wa Jalla
Teramat kasihan pada diri sini sebab suka lupa memohon keampunan dan segan untuk mengaku dimana salah dan silap yang diperlakukan setiap minit
Kasihan
Kasihan
Kasihan

Ya Labbaika
Kasihanilah aku!
Kerana sesungguhnya aku sangat takut dengan janji-janji MU
***