Gerimis Hati Asyikin

Gerimis Hati Asyikin

TV3@ 2016

TV3@ 2016
#gerimishatiasyikin #alhidayahproductions #tv3

Bila Ajal Menanti

Bila Ajal Menanti
#bilaajalmenanti #tsarasiasdnbhd #tvalhijrah #2015

بسم الله الرحمن الرحيم

Junjungan Baginda Rasulullah SAW bersabda :

" La takhaf wa la tahzan, innallaha ma'anaa."

- Don't be afraid and don't be sad, indeed Allah is always being with you.-

*... ASTAGHFIRULLAHAL ADZIM ALLADZILA ILAHA ILAHUWAL HAYYUL QAYYUMU WA ATUßU ILAIH...*

AL WAHID

"so remember me, I will remember you. And be grateful to me and do not deny me."

(Al Bakarah 2:152)

Al Fatihah

"Telah ku sediakan hamparan doa,pautan wasiat,selaut rindu dan cinta seluas langit biru buat kalian. Andai daku dijemput dulu, sudilah kiranya di sedekahkan surah Al Fatihah buatku. Itu saja hadiah yang ku mahu. Kerana ku tahu, amalan yang ada padaku tidak cukup walaupun pada sujud doa malam-malamku. Ya Labbaika, kasihanilah insan-insan yang mengasihani aku."

JANJI ADAM di DRAMA FESTIVAL KL 2014

JANJI ADAM di DRAMA FESTIVAL KL 2014
Drama Festival KL 2014

JANJI ADAM

JANJI ADAM
#tv3 #azalea #2013 #20ep

JANJI ADAM PROMO

Tuesday, February 15, 2011

Malaikat Maut Melintas Lalu

Oleh : Ngajad

Tika Kasih Mu terikat di hujung ibu jari kaki ku
Tercungap-cungap aku, dengan nyawa-nyawa ikan ku
Terbeliak mata ku kerana mencari di mana arah hala tuju
Semakin kabur, semakin kelam
Permukaan dunia sudah terbalik dengan sendirinya
Terpinga-pinga bercampur hiba
Ada sendu dalam kesalan, ini kah hari terakhir ku? aku ingin tahu...
Tika ku nampak malaikat maut melintas lalu

Tika sendi berlaga sesama sendiri, mengacu-acu seperti api
Sakit sehingga memudaratkan seluruh kudrat
Ini adalah salah satu dari empunNya iradat

Air mata tidak berguna dalam linangan tidak terhenti
Segala-galanya akan berakhir sedikit masa lagi
Itu pasti, itu hakiki
Ini sudah menjadi sebahagian daripada janji

Tinggal lah sayang, kanda pergi buat selama-lamanya
Jagalah diri, jaga lah anak-anak kita
Tiada harta pusaka kanda hadiahkan
Hanya doa dan pengampun telah kanda tunaikan
Kalamullah, ku sedekahkan demi cinta dan kesetiaan
Lihatlah sayang, lihatlah ini...
Cinta mu kanda bawa sampai mati

Allahuakbar!
Kasihanilah aku yang mengemis akan belas kasih Mu

Allahuakbar!
Ajarlah aku kalimatusyahadat Mu

Allahuakbar!
Aku redha pada sadarulkalam ku

Allahuakbar!
Itu malaikat maut sedang menunggu

Ingin aku cintuh Zillullah
Kaulah Al - Khaliq
Dalam Penentuan Mu

Nyawa dan jasad bakal berpisah, bukan hak ku lagi
Menjadi roh, dengan sendiri
Mengharapkan Laillatul syafaat membantu dalam perhitungan
Pada kehidupan selepas mati yang berkekalan

Semakin perlahan denyutan nadi
Hampir terhenti sebentar lagi
Berzuhud demi Kasih Nya

Ya Allah... aku hamba hina
“Jadilah engkau!” Maka ia terus menjadi.”

Ya Allah... mudahkanlah aku mati
Lailahaillallahlah...


(Nota kaki : ini sebagai peringatan buat diri ini yang leka dan lupa. Yang terlupa... aku!)

No comments:

Post a Comment