Gerimis Hati Asyikin

Gerimis Hati Asyikin

TV3@ 2016

TV3@ 2016
#gerimishatiasyikin #alhidayahproductions #tv3

Bila Ajal Menanti

Bila Ajal Menanti
#bilaajalmenanti #tsarasiasdnbhd #tvalhijrah #2015

بسم الله الرحمن الرحيم

Junjungan Baginda Rasulullah SAW bersabda :

" La takhaf wa la tahzan, innallaha ma'anaa."

- Don't be afraid and don't be sad, indeed Allah is always being with you.-

*... ASTAGHFIRULLAHAL ADZIM ALLADZILA ILAHA ILAHUWAL HAYYUL QAYYUMU WA ATUßU ILAIH...*

AL WAHID

"so remember me, I will remember you. And be grateful to me and do not deny me."

(Al Bakarah 2:152)

Al Fatihah

"Telah ku sediakan hamparan doa,pautan wasiat,selaut rindu dan cinta seluas langit biru buat kalian. Andai daku dijemput dulu, sudilah kiranya di sedekahkan surah Al Fatihah buatku. Itu saja hadiah yang ku mahu. Kerana ku tahu, amalan yang ada padaku tidak cukup walaupun pada sujud doa malam-malamku. Ya Labbaika, kasihanilah insan-insan yang mengasihani aku."

JANJI ADAM di DRAMA FESTIVAL KL 2014

JANJI ADAM di DRAMA FESTIVAL KL 2014
Drama Festival KL 2014

JANJI ADAM

JANJI ADAM
#tv3 #azalea #2013 #20ep

JANJI ADAM PROMO

Friday, March 11, 2011

Izinkan Daku

Oleh : Ngajad

Terhenti lamunan ku
Di pukul badai yang terasing
Pada kegersangan hati ini, aku menjadi asing
Bukan sengaja berselindung, malah sekadar bermanja
Tetapi kini manis kidung ku, dikatakan tidak lagi bermakna
Tiada apa pada aku, kerana aku hanya insan biasa
Masih mencari erti kenapa jiwa ini sering kali disakiti
Pada hujung senja, hampir ke seluruh tangga pelangi
Diherdik dan dibenci, dahagakan kasih, lalu aku ditinggalkan
Yang kembali tidak dipulangkan
Cermin pada iman, dalam kekaburan, sedih
Cermin pada takdir, ini ujian, aku terpilih
Segala keupayaan ku terbatas, segala mimpi menjadi api
Sakit menikam ke sanubari
Minta ampun aku, pada kekurangan ku, mana pernah daku ada lebih
Salah aku kerana membuat dikau merasa sedih
Palingan hati, aku masih menunggu mati
Palingan cinta, apa erti semuanya ini ...?

Tuai padi antara masak
Esok jangan layu-layuan
Intai kami antara nampak
Esok jangan rindu-rinduan

Akulah Ngajad

shasha azizan@11032011/Tunjuk Langit Cinta@2011

No comments:

Post a Comment