Gerimis Hati Asyikin

Gerimis Hati Asyikin

TV3@ 2016

TV3@ 2016
#gerimishatiasyikin #alhidayahproductions #tv3

Bila Ajal Menanti

Bila Ajal Menanti
#bilaajalmenanti #tsarasiasdnbhd #tvalhijrah #2015

بسم الله الرحمن الرحيم

Junjungan Baginda Rasulullah SAW bersabda :

" La takhaf wa la tahzan, innallaha ma'anaa."

- Don't be afraid and don't be sad, indeed Allah is always being with you.-

*... ASTAGHFIRULLAHAL ADZIM ALLADZILA ILAHA ILAHUWAL HAYYUL QAYYUMU WA ATUßU ILAIH...*

AL WAHID

"so remember me, I will remember you. And be grateful to me and do not deny me."

(Al Bakarah 2:152)

Al Fatihah

"Telah ku sediakan hamparan doa,pautan wasiat,selaut rindu dan cinta seluas langit biru buat kalian. Andai daku dijemput dulu, sudilah kiranya di sedekahkan surah Al Fatihah buatku. Itu saja hadiah yang ku mahu. Kerana ku tahu, amalan yang ada padaku tidak cukup walaupun pada sujud doa malam-malamku. Ya Labbaika, kasihanilah insan-insan yang mengasihani aku."

JANJI ADAM di DRAMA FESTIVAL KL 2014

JANJI ADAM di DRAMA FESTIVAL KL 2014
Drama Festival KL 2014

JANJI ADAM

JANJI ADAM
#tv3 #azalea #2013 #20ep

JANJI ADAM PROMO

Thursday, May 10, 2012

Ngajad's Tiga Seringgit - Jangan Kau Paksa Aku !

Oleh : Ngajad

Pada budak yang baru belajar - akan erti kehidupan. Apakah ada sehela nafas mu untuk cuba memahami akan kebenaran ini?

Dibakar tidak hangus, dijemur tidak kering, direndam tidak basah, ditetak tidak putus. Umpama itu akan keputusan ku. Jangan dipaksa aku untuk mengubah sesuatu itu. Apa yang telah ku katakan, maka dengan itu, sudah menjadi muktamad akan maksud ku. Biar beribu tahun datang dan pergi namun, aku tetap aku. Mana mungkin akan berubah walau sebesar zarah sekali pun. Bukankah ini semua, engkau yang empunya dajal ?

Kau yang cakap sejengkal dibawa sehasta, pada suatu masa itu. Dan lihatlah kini, antara kita sudah menjadi berkerat rotan berpatah arang. Sehingga kini aku aku tidak ubah seperti burung hantu kesiangan.

Hentikan semua ini ! Cukup sampai disini !

Aku mampu untuk terus hidup tanpa bayang-bayang mu. Apa hubungan yang mampu untuk menegakkan benang yang basah. Bukan kah sudah di katakan "kubur masing-masing." Juga aku yakin selama aku ada disini, tidak mungkin ada doa mu yang melepasi garisan kebenaran itu.

Aku manusia nyata aku ingat itu.Jangan kau paksa aku untuk mengingati akan kewujudan mu di dunia ini. Sudah kau sia-siakan akan kepercayaan ku dan kini aku menanggung rugi. Sakit jiwa, sakit raga. Bagai anjing ditepuk menjongket ekor buat sekian kalinya. Adakah pernah buaya menolak bangkai ? Sama sekali tidak pernah.

Sekali lagi ku ingatkan ... Jangan kau paksa aku ! Mungkin benar minyak tidak mungkin akan bercampur dengan air.

(Karya diatas adalah satu kajian semata-mata. Dalam mencari, mencuba dan menjiwai bahasa melayu, erti kata bidalan dan penggunaannya. Tiada kaitan pada mana - mana pihak samada yang masih bernyawa mahupun sudah tiada. Harap maklum.)


No comments:

Post a Comment