Gerimis Hati Asyikin

Gerimis Hati Asyikin

TV3@ 2016

TV3@ 2016
#gerimishatiasyikin #alhidayahproductions #tv3

Bila Ajal Menanti

Bila Ajal Menanti
#bilaajalmenanti #tsarasiasdnbhd #tvalhijrah

Karyaku ...

Telemovie BILA AJAL MENANTI di TV ALHIJRAH. 3 JULAI, 2015 @ 10pm. Karya / Konsep / Skrip / SHAHRIZAD SHAFIAN. Arahan : Tn AIDIL FITRI MY @TSAR ASIA SDN BHD.

بسم الله الرحمن الرحيم

Junjungan Baginda Rasulullah SAW bersabda :

" La takhaf wa la tahzan, innallaha ma'anaa."

- Don't be afraid and don't be sad, indeed Allah is always being with you.-

*... ASTAGHFIRULLAHAL ADZIM ALLADZILA ILAHA ILAHUWAL HAYYUL QAYYUMU WA ATUßU ILAIH...*

AL WAHID

"so remember me, I will remember you. And be grateful to me and do not deny me."

(Al Bakarah 2:152)

Selamat Datang Ke Blog

Shahrizad Shafian

(penulis)

"Telah ku sediakan hamparan doa,pautan wasiat,selaut rindu dan cinta seluas langit biru buat kalian. Andai daku dijemput dulu, sudilah kiranya di sedekahkan surah Al Fatihah buatku. Itu saja hadiah yang ku mahu. Kerana ku tahu, amalan yang ada padaku tidak cukup walaupun pada sujud doa malam-malamku. Ya Labbaika, kasihanilah insan-insan yang mengasihani aku."


JANJI ADAM di DRAMA FESTIVAL KL 2014

JANJI ADAM di DRAMA FESTIVAL KL 2014
Lets vote for JANJI ADAM for all categories at Drama Festival KL 2014

JANJI ADAM

JANJI ADAM
Bermula 24 Sept, 2013 di Slot Azalea (4pm-5pm) TV3. Selama 20 Ep. JOM tonton karya kita yang kedua selepas LEBARAN KASIH. Your feedback are more than welcome.

JANJI ADAM PROMO

Wednesday, May 9, 2012

Ngajad's Tiga Seringgit - " Kepada Sahabat"

Katakan kepada sahabat ku,
takala mereka melihat ku mati
menangis untuk ku dan berkabung dalam kedukaan
jangan percaya bahawa mayat ini yang engkau lihat
adalah diri ku
dengan nama Allah, aku katakan pada mu, itu bukan aku

aku roh, dan ini hampa, hanya daging
itu rumah dan pakaian ku untuk suatu waktu
aku khazanah, azimat tersembunyi, digayakan oleh debu
aku mutiara, yang telah meninggalkan kulit terbiar
aku burung, dan tubuh ini sangkarnya
dari mana aku terus terbang dan meninggalkannya
sebagai ingatan
puji-pujian kepada Allah yang membebaskan ku
dan menyediakan tempat ku di sana
sehingga kini aku telah mati
walau hidup dalam kabus mu
kini aku hidup dalam kebenaran, dengan kubur- baju dibuang

hari ini aku berbicara dengan para wali
tanpa tabir antaranya, aku lihatlah Mahfuz dan di situ aku baca
apa saja telah dan kini dan semua yang akan terjadi

biarkan rumah ku roboh menjadi runtuhan
letakkan sangkar ku di tanah
buangkan segala, itu hanya ingatan
ketepikan jubah ku, itu hanya pakaian luar ku
letakkan semua ke dalam kubur, lupakan saja
aku telah meninggalkan perjalanan ku dan engkau tinggal di belakang
tempat tinggal mu, bukan untuk rumah ku

jangan fikir kematian itu kematian, bukan, itulah kehidupan
kehidupan melewati semua yang upaya kita impikan
sementara di dunia ini, di sini kita diberi tidur
kematian adalah tidur, tidur yang akan berpanjangan

jangan takut apabila kehadiran malam kematian
tidak lain perjalanan ke rumah yang di rahmati
fikirkan keampunan dan kasih sayang Rabbmu
ucap syukur atas kurnia NYA dan hadirlah tanpa takut

aku kini, engkau juga akan begitu
kerana aku tahu engkau juga akan seperti ku
roh semua manusia datangnya dariapada Allah
semua tubuh dari sumber yang sama
kebaikan dan kejahatan, sama-sama milik kita
dan aku sampaikan khabar gembira :
"Moga menjadi milik mu ketenangan dan kegembiraan daripada Allah."

Dikatakan IMAM AL-GHAZALI (Abu Hamid Al- Ghazali, 1058-1111 M). Seorang tokoh sufi, bangun pada suatu awal pagi, bulan Disember 1111 Masihi. Seperti selalu, beliau mendirikan solat dan selepas itu bertanyakan hari dan tarikh kepada adiknya, Ahmad Ghazali. Beliau kemudian meminta kain kafan, mengucupnya, memakainya dengan kemas, kemudian berkata, " Rabb, aku patuh dengan rela." Lalu menghembuskan nafasnya yang terakhir.


Puisi  "Kepada Sahabat" merupakan puisi terakhir Al-Ghazali sebelum pulang ke rahmatullah.

No comments:

Post a Comment