Gerimis Hati Asyikin

Gerimis Hati Asyikin

TV3@ 2016

TV3@ 2016
#gerimishatiasyikin #alhidayahproductions #tv3

Bila Ajal Menanti

Bila Ajal Menanti
#bilaajalmenanti #tsarasiasdnbhd #tvalhijrah #2015

بسم الله الرحمن الرحيم

Junjungan Baginda Rasulullah SAW bersabda :

" La takhaf wa la tahzan, innallaha ma'anaa."

- Don't be afraid and don't be sad, indeed Allah is always being with you.-

*... ASTAGHFIRULLAHAL ADZIM ALLADZILA ILAHA ILAHUWAL HAYYUL QAYYUMU WA ATUßU ILAIH...*

AL WAHID

"so remember me, I will remember you. And be grateful to me and do not deny me."

(Al Bakarah 2:152)

Al Fatihah

"Telah ku sediakan hamparan doa,pautan wasiat,selaut rindu dan cinta seluas langit biru buat kalian. Andai daku dijemput dulu, sudilah kiranya di sedekahkan surah Al Fatihah buatku. Itu saja hadiah yang ku mahu. Kerana ku tahu, amalan yang ada padaku tidak cukup walaupun pada sujud doa malam-malamku. Ya Labbaika, kasihanilah insan-insan yang mengasihani aku."

JANJI ADAM di DRAMA FESTIVAL KL 2014

JANJI ADAM di DRAMA FESTIVAL KL 2014
Drama Festival KL 2014

JANJI ADAM

JANJI ADAM
#tv3 #azalea #2013 #20ep

JANJI ADAM PROMO

Saturday, February 6, 2016

6271

Setahun nan lalu
tika aku mengasingkan diri mengutip sisa-sisa kerinduan yang dengan sengaja aku tinggalkan
dilembah kesengsaraan ini
luka jari jemariku
mengalirkan darah membasahi tangan tuaku
tidak aku keringkan
tidak aku ambil pedulikan
sebaliknya aku biarkan
aku melihat merah darahku
semerah degupan jantungku
bagaikan menyentak
menyebut kalimah rindu
sakit degupan itu
aku harungi, ku rasai
begitu jua sehingga ke saat ini

Hari ini
aku meyingkap kembali
kenangan yang menjentik ruang memori
terharu seorang aku
apabila melihat bagaimana putaran dunia telah mengubah takdirku
aku kini bisa untuk mengukirkan senyuman
walaupaun tika berada didalam kegelapan
tidak perlu cahaya untuk melihat
senyuman indahku

Hari ini
aku mempelajari
harga dan nilai-nilai murni
talian hubungan yang bertalis arus akan kasihnya sehingga mati aku berharap
kita tidak akan terpisah lagi
kenangan silam banyak menjemput untuk duduk semeja dan berkongsi bangku
kenangan silam banyak mengajar aku
tiada perkara yang berlaku secara semulajadi
tiada yang berlaku tanpa keizinan ILAHI

Kita menjadi sahabat sudah sekian lama
meyimpan rasa
meyimpan cinta
setiap hari tidak jemu mendoakan kebahagiaan antara satu sama lain
kerap mengharapkan kebahagiaan sesama kita
kerap menjalin ketulusan cinta

Kalau dunia akan hidup seribu tahun lagi
mahu saja kita hidup untuk seribu tahun nanti
hakikatnya ...
setiap yang bermula akan berakhir, itu pasti
namun jauh didalam hati ini
berharap kita akan bertemu kembali selepas kita mati
di Syurga NYA, Jannahtul Firdausi

Mereka tak lain tak bukan
merekalah sahabat-sahabat ku, dipisah jangan
segala kemanisan tika bercanda kami kekalkan
segala kepahitan kita senyapkan
merekalah teman sejati
luhur lagi suci
jiwa mereka jujur tidak pernah membenci
hati mereka ikhlas, seikhlas bidadari
raut wajah mereka jelita, secantik permaisuri badinga diraja

Dimana akan ku cari ganti
andai salah seorang dari kita tiada lagi
tak mungkin ada yang kedua diatas dunia
hanya di sana tempat pembalasannya

Aduhai sahabat sejatiku,
andai esok bukan milik kita
usah dikau bermuram durja
cukup ranum segala kenangan ku punya
kujadikan kenangan sehingga ke habis nyawa
simpanlah saat-saat tika kita bersama
sebagai penawar
merawat kelukaan rindumu
yakinlah satu hari nanti
kita pasti akan kembali bertemu
terima kasih atas limpahan kasih dan sayang yang selama ini sahabat berikan
memadai dengan nyawa dan usia yang Allah SWT tetapkan

Moga akan tiba setahun lagi dan berikutnya
untuk kita sama-sama duduk berkongsi cerita sebangku dan semeja
sesiapa antara kita yang hidup paling lama
sudilah kiranya menceritakan kisah kita
pada cucu dan cicitnya

Sahabat-sahabat dunia dan akhiratku
pada kekhilafanku maafkan aku.

9 kita ... itulah takdir Allah SWT untuk kita yang tidak mampu kita dustakan. Takdir yang sangat indah. JAD halalkan hubungan persahabatan ini.

Hari ini, sudah tiada rindu
tidak lagi laksana Jentayu menantikan hujan
sudah cukup bagiku
memiliki para sahabat sebaik dirimu
***

Untuk EJA ..

Untuk TUN ...

Untuk ASU ...

Untuk AZA ...

Untuk MISAH ...

Untuk SHA ...

Untuk SHIELA ...

Untuk MINAH ...







KITA !!!










No comments:

Post a Comment