Gerimis Hati Asyikin

Gerimis Hati Asyikin

TV3@ 2016

TV3@ 2016
#gerimishatiasyikin #alhidayahproductions #tv3

Bila Ajal Menanti

Bila Ajal Menanti
#bilaajalmenanti #tsarasiasdnbhd #tvalhijrah #2015

بسم الله الرحمن الرحيم

Junjungan Baginda Rasulullah SAW bersabda :

" La takhaf wa la tahzan, innallaha ma'anaa."

- Don't be afraid and don't be sad, indeed Allah is always being with you.-

*... ASTAGHFIRULLAHAL ADZIM ALLADZILA ILAHA ILAHUWAL HAYYUL QAYYUMU WA ATUßU ILAIH...*

AL WAHID

"so remember me, I will remember you. And be grateful to me and do not deny me."

(Al Bakarah 2:152)

Al Fatihah

"Telah ku sediakan hamparan doa,pautan wasiat,selaut rindu dan cinta seluas langit biru buat kalian. Andai daku dijemput dulu, sudilah kiranya di sedekahkan surah Al Fatihah buatku. Itu saja hadiah yang ku mahu. Kerana ku tahu, amalan yang ada padaku tidak cukup walaupun pada sujud doa malam-malamku. Ya Labbaika, kasihanilah insan-insan yang mengasihani aku."

JANJI ADAM di DRAMA FESTIVAL KL 2014

JANJI ADAM di DRAMA FESTIVAL KL 2014
Drama Festival KL 2014

JANJI ADAM

JANJI ADAM
#tv3 #azalea #2013 #20ep

JANJI ADAM PROMO

Sunday, November 20, 2016

Anugerah Yang Terindah

Eja nak tau tak?

Betapa susahnya bagi Jad nak ilhamkan satu puisi untuk Eja. Memandangkan hari ini b'day Eja. Rasa-rasanya dah nak masuk 21 kali, Jad type pastu Jad detele. Jad type pastu Jad delete.

Selalunya tak lah susah. Type je, dengan mudah ilham tu bertali arus melahirkan apa yang tersimpan didalam hati tetapi kali ini entah kenapa amat sukarnya...

Mungkin isian hati terhadap Eja terlalu mendalam dan sangat halus sehingga tiada kata-kata dan madah dapat dicipta lalu dirangkaikan menjadi satu karya. Mungkin kut ??

Ketika ini, tiada lain yang bermain didalam ruang minda, hanyalah kenangan antara kita. Buat Jad tersenyum sorang-sorang. Kenangan silam kita Eja banyak mengajar Jad dan sekaligus mendewasakan kita. Dengan tiba-tiba terasa rindu pada zaman silam kita Eja ... 

Tanpa kenangan, tiada kita hari ini Eja.

Tak pernah sekali Jad merasa kesal apatah lagi membebankan apa jua yang bersangkut paut dengan Eja. Sebaliknya Jad rasa beruntung sebab kita ditemukan. Terlalu banyak kemanisan didalam persahabatan kita. Sehinggakan tiada pernah terasa kepahitan yang pernah hadir sekali sekala. Allah Maha Kaya Eja ... DIA tahu kita layak bersama, layak menjamah bahagia tika kita duka nestapa dalam ujian NYA.

Kita pernah terpisah Eja tetapi itu hanya sementara. Dan selepas tu kita berjumpa sekali lagi. Semua tu dalam ketentuan Tuhan. Dan lepas ni, kita harus berpisah lagi ... doakanlah perpisahan kali ini juga untuk sementara sahaja - sehingga kita bertemu lagi selepas kematian ini.

Sayangnya Jad kat Eja macam ... bukan macam tapi melebihi adik beradik. Dah seperti darah daging sendiri. Sekiranya dicubit paha kiri maka paha kanan akan terasa - begitulah kita Eja. Hebatkan kuasa Allah SWT ni ??

Jad tau, Eja tau yang Jad sayangkan Eja sampai ke hujung nyawa. Dan Eja tau yang Jad tau, Eja sayangkan Jad sampai ke Syurga. 

Dah tak ada tempat cinta kita kat dunia ni Eja melainkan Syurga NYA. Sabarlah menanti, akan tiba masa itu. Dimana kita akan kekal bersama selama-lamanya bersama pilihan doa-doa kita selama ini. Sesungguhnya Allah SWT tidak pernah tidak mendengar.

Berbahagialah Eja dengan ketentuan Tuhan kerana DIA lebih mengetahui apa yang terbaik untuk Eja dulu, kini dan selamanya. Jad hanya menumpang mendoakan yang terbaik buat Eja sesungguhnya bahagia Eja maka bahagialah Jad.

Sahabat sejatiku  duniaku, akhiratku
dikau ku sayang selalu

Anugerah yang terindah ... ku sahut cintamu!

NORHASLIZA MANAP  aka EJA








No comments:

Post a Comment