Gerimis Hati Asyikin

Gerimis Hati Asyikin

TV3@ 2016

TV3@ 2016
#gerimishatiasyikin #alhidayahproductions #tv3

Bila Ajal Menanti

Bila Ajal Menanti
#bilaajalmenanti #tsarasiasdnbhd #tvalhijrah #2015

بسم الله الرحمن الرحيم

Junjungan Baginda Rasulullah SAW bersabda :

" La takhaf wa la tahzan, innallaha ma'anaa."

- Don't be afraid and don't be sad, indeed Allah is always being with you.-

*... ASTAGHFIRULLAHAL ADZIM ALLADZILA ILAHA ILAHUWAL HAYYUL QAYYUMU WA ATUßU ILAIH...*

AL WAHID

"so remember me, I will remember you. And be grateful to me and do not deny me."

(Al Bakarah 2:152)

Al Fatihah

"Telah ku sediakan hamparan doa,pautan wasiat,selaut rindu dan cinta seluas langit biru buat kalian. Andai daku dijemput dulu, sudilah kiranya di sedekahkan surah Al Fatihah buatku. Itu saja hadiah yang ku mahu. Kerana ku tahu, amalan yang ada padaku tidak cukup walaupun pada sujud doa malam-malamku. Ya Labbaika, kasihanilah insan-insan yang mengasihani aku."

JANJI ADAM di DRAMA FESTIVAL KL 2014

JANJI ADAM di DRAMA FESTIVAL KL 2014
Drama Festival KL 2014

JANJI ADAM

JANJI ADAM
#tv3 #azalea #2013 #20ep

JANJI ADAM PROMO

Tuesday, February 28, 2017

Mimpi didalam mimpi

Ada apa dengan mmpi ?

Agenda yang mengambil alih didalam mimpi jarang berlaku didunia realitinya. Lokasinya, waktunya, persekitaraannya jauh berbeza namun yang memahat dan menggamit jiwa dan perasaan, itu sangatlah jelas lagi nyata.

Bagai dijentik kenalurian tika berada dialam mimpi. Semuanya terasa benar tika dijamah kemanisan mimpi dihujung lidah. Membuatkan individual itu sangat ketagih pada kehadiran mimpi-mimpi. Sedangkan mimpi itu hanyalah mainan tidur belaka. Mengamati kepalsuan mimpi lebih indah jika dibandingkan dengan berdepan dengan kerealitian. Sesungguhnya segenap insaniah mengetahui bahawa realiti itu dipenuhi dengan kepahitan belaka walaupun ia adalah benar lagi nyata.

Walaupun demikian, hadirnya mimpi seringkali menimbulkan pelbagai tanda tanya. Persoalan yang sukar untuk bertemu dengan jawapannya yang serasi dengannya. Pertanyaan sebegitu adalah lebih baik ditinggalkan begitu saja. Bagai membiarkan pepasiran pantai terdampar dipersisiran pantai dan menunggu masa untuk mengutip pergi.

Kerapa orang yang bijak-bijak meninggalkan wasiat agar kita tidak leka dan terikat dengan apa yang dirasa dengan mimpi. Bukan saja ia mainan tidur bah kan ia juga ada unsur-unsur godaan syaitan. Syaitan mampu meyerupai sesiapa saja yang pernah singgah diminda dan hati ini. Lalu tidak mustahillah dengan secara tiba-tiba, tanpa ribut dan tiada bah - kita bermimpikan sesuatu diluar sangkaan. 

Berbaliklah pada hakikat kehidupan sebelum kematian ini. Jika mimpi itu indah, berharap dan berdoalah agar mimpi tersebut bakal memberikan kesenangan didalam hati dengan izin Allah SWT. Dan sekiranya mimpi itu buruk, segeralah minta bantuan daripada Allah SWT, minta dilindungi oleh NYA. Dan bermuhasabahlah dalam menilai diri sendiri. Sudah pasti didalam diri ini sudah terlalu banyak kekurangan & kesalahan yang dilakukan selama ini. Lalu meminta & memohon keampunan NYA adalah satu langkah yang sangat disarankan & afdal.

Hadirlah mimpi didalam mimpi yang bersifat sementara. Yang kekal adalah dinegeri akhirat NYA kelak. Kita semua bakal bertemu disana satu hari nanti. Samada kita saling mengenal semasa hidup tika ini mahupun sebaliknya. Hanya pada Allah Azza Wa Jalla kembalinya kita nanti. 
***




No comments:

Post a Comment